bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 15 november 2012

Muffins försök .

När jag hade suttit och pluggat ett tag idag så kände jag för att prova på att göra muffisar till mellis.

Hittade recept till muffins-smeten hos denna Tjej!
Blanda 2 ägg + 3 äggvitor, 1/2 dl fiberhavregryn, 1/2 dl mandelmjöl, (jag använde grahamsmjöl), 1 mosad banan, 2 msk kokosflingor, kanel efter smak, kardemumma efter smak, 1 krm vaniljpulver och 1 tsk bakpulver. Dela upp i 8 formar.

Sedan stoppade jag lite olika grejer i dem för att prova vad som är godast. Hade hallon i ett par, äpplen i några, rivna morötter i ett par och två stycken blandade jag i lite kakao och kaffe och toppade med "nötsmör"(krossade hasselnötter blandade med lite olivolja och lite salt).

15-20 min på 225 grader.

Tyvärr lyckades jag bränna dem lite så de blev lite torra. Men när jag toppade dem med lite hallon-, vaniljyoghurt- keso blev det mycket gott. Godast blev dem med hallon och äpple i, fast har inte provat morots muffisen än.


Roligt var det att göra dem här.


Lite brända när de kom ur ugnen.



Första prova jag till matte studierna.


Efter träningen provade jag med topping, Mumsigt!

Ching ching/Flip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar