bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 4 december 2012

Nyttiga jul muffins .

Blev super inspirerad när jag läste Michans inlägg om saffrans och pepparkaks muffins så jag slet mig från matten(haha "åh nej") och slängde ihop dessa muffins.

Använde DET HÄR receptet, samma som förut och snott från samma tjej. Himla fiffigt recept.

I saffrans muffinsen hade jag saffrans pulver (två små kryddpåsar) och 1dl russin.

Hade inte pepparkaks krydda så kryddade med nejlika, ingefära, kanel och kardemumma.




Hade även i lite fiberhusk och lite mer bakpulver än tidigare och de reste sig mycket finare än tidigare.


Ursäktar grymt dålig bild men ville bara visa vad jag slängde ihop efter mitt Box pass ikväll.
Till min pepparkaks muffin slängde jag ihop 1 1/2 dl kvarg med 1/4 mosad banan, 1 mandarin, 2 krm vaniljpulver och kanel. Blev jätte mumsigt speciellt till muffinsen.

Tack Michan för inspirationen! Du skulle sett mig på mitt pass idag, körde gärnet för att jag viste vad som vänta hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar